Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Dan före mandelmusseldan

Av Jonathan Nilsson - 23 december 2010 16:16

Då smäller det snart!


Grädden är vispad!


Sylten är inköpt!


Mandelmusslorna är i ugnen! (eller?)


Börjar bli lite nervös och upprymd nu, snart är det dags för dagen man har gått och väntat på hela året! Mandelmusselafton!


Eftersom det är så nära nu bjuder jag på en bonuslista så här i mandelmusseltider!


Saker som är mäktigare än en mandelmussla!


1. Prinsesstårta

2. Hulken

3. Tomas Wassberg

4. Daimtårta

5. Inget mer!


Sådär, nu är det bara att invänta tomten och hoppas på att han har några klappar att dela ut...


PS: För övrigt har det varit lite dåligt med kommentarer den senaste tiden. Bakar alla mandelmusslor?

 
 
Ingen bild

Mormor

23 december 2010 18:05

Hahaha, jag har gjort en massa andra godsaker, vi kan ju rösta under kvällen vad som är godast. Det blir ju i och för sig svårt eftersom ingen har bakat mandelmusslor vad jag vet! Dottern har förbjudit mig!

 
Ingen bild

Mor

23 december 2010 19:10

Snälla nån! Ingen bakar mandelmusslor....är det så svårt att förstå? God Jul, kära du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jonathan Nilsson - 25 december 2010 12:56

Efter att i stort sett ha gett upp och börjat förlika sig med en jul utan mandelmusslor däk de upp! I sista julklappen som var till Joel låg de, nybakade och spröda! Inte nog med det! Vid grötintaget dök de sedan upp igen som grötpresent (den här gån...

Av Jonathan Nilsson - 22 december 2010 11:03

Nu närmar det sig!   Här kommer en video till hur man bakar en mandelmussla. Bara till att sätta igång;)     Som ni hör så har medhjälparen skött sig och satt på julmusik i bakgrunden! ...

Av Jonathan Nilsson - 21 december 2010 19:46

...har jag nämnt att jag kommer att fortsätta med att skriva och tjata om mandelmusslor varje dag i ett års tid om jag inte får några på julafton? Se det inte som ett hot utan som en...ja, som en orsak till att baka!   ...mor:   Tänk på ...

Av Jonathan Nilsson - 21 december 2010 19:17


   Så här ser den ut! Juvelen på julbordet (dock utan grädde). Julbord med jobbet och självklart passade man på att ta sig en mandelmussla till efterrätt. Dock var det (inte helt oväntat) lite väl mäktigt och jag orkade bara halva. Tänkte at...

Av Jonathan Nilsson - 18 december 2010 15:27

...är som:   En sommar utan sol En fotbollsmatch utan fotboll En julgran utan barr En spelkväll med släkten utan en dålig förlorare En ostbricka utan ost En smörgås utan bröd En tv utan bild En skola utan elever Tomma julklappar Bonde ...

Presentation


Var vore en jul utan mandelmusslor? Det undrar vi med! Denna ursvenska tradition får inte dö ut så hjälp till med att främja mandelmusslan!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad är viktigast på julbordet?
 Köttbullarna
 Sillen
 Mandelmusslorna
 Julskinkan
 Janssons frestelse
 Prinskorvarna
 Snapsen
 Dopp i grytan
 Röd/grön/brunkål

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards